FORRETNINGSLØSNING FOR
Tjenesteytende virksomheter.
Vi har skreddersydd optimale løsninger for bedrifter med behov for prosjektstyring og timeregistrering
Løsning for tjenesteytende bedrifter.
Vi er partner med flere av landets ledende leverandører av web-baserte systemer for timeregistrering og prosjektstyring. Vi kan derfor tilby flere ulike løsninger innen prosjektstyring og timeregistrering, alt fra avansert ressursplanlegging til enklere time-, service- og vedlikeholdssystemer. Våre kunder har ofte sitt system for timeregistrering ferdig integrert med et økonomi og lønnssystem fra Visma.
For større konsulentfirmaer
For bedrifter som ønsker en fullfunksjonell løsning med avansert ressursplanlegging, og som krever full kontroll med hva som skal faktureres av medarbeidernes tid.
Egenskaper: Løsning med helintegrert ressursplanlegging. Automatisk kalenderutfylling. Alle typer timer, reiseregninger og utlegg føres på interne og eksterne prosjekter med ulike behandlingsregler, lønnsarter og kostnadstyper. Teamledere kan føre timer for grupper. Godkjenningsfunksjon gir god kontroll.
Populært hos: Rådgivende ingeniører, konsulentfirmaer og offshore-konsulenter
Mindre selskaper med konsulentvirksomhet
For bedrifter som lett mister kontroll med timene fordi de benytter regneark som timesystem, og som trenger effektiv timefangst med fakturering av prosjekter.
Egenskaper: Styrer prosjektet fra salg til automatisert fakturering. Tilbud kan forvandles til prosjekt. Enkel time-, reise- og utleggsregistrering - også på mobil. Enkel ressursplanlegging, men begrenset bemanningsplanlegging. Integrerte kalendre.
Populært hos: Konsulent- og prosjektselskaper. Reklamebyråer, PR, IT, rådgivende ingeniører og arkitektkontorer m.m.
For selskaper med levering av tjenester
For selskaper med levering av tjenester
For bedrifter som bruker manuell eller automatisk tidsregistrering for å registrere arbeidstid, avregne pluss og minustid, og uttak av forbruksartikler og materiell.
Egenskaper: Beregner arbeidstid inkludert overtid, fleksitid, reisetid, samt håndtering av egenmeldinger, fravær, ferie, avspasering m.m. Registrerer uttak av forbruksartikler og materiell, og av maskiner og verktøy merket med sporingsbrikker. Mange valgfrie moduler.
Passer for: Transport, industri, renhold, håndverkere, hjemmehjelp- og vaktmestertjenester, teknisk drift m.m.
For håndverksbedrifter og mindre entreprenører
For håndverksbedrifter som vil føre timer og materialforbruk mens de er ute i felten, og for andre bedrifter som utfører kontroll, service og vedlikehold på flere steder.
Egenskaper: Gir tilgang til vareregister på mobil eller nettbrett, og fører materialforbruk, timer og kjøring med kundesignatur. Håndterer GPS-kart, arbeidsordre, sjekklister, dele- og inventarlister, delebestilling, strekkoder og RFID, og kan brukes til ressursplanlegging.
Passer for: Elektro, VVS og mindre entreprenører, vaktmesterkompanier, facility management, energiselskaper, bygg- og anlegg, fiske og oppdrett, olje og offshore m.m.
Project Management
Severa.
Severa (Visma Project Management) er en moderne skybasert SaaS-løsning som kombinerer prosjektstyring, ressursallokering og fakturering i én enkel applikasjon.