BUSINESS ANALYTICS
Innsikt gjennom Business Intelligence og analyse.
Har du oversikt over din data? Og klarer du å se sammenhenger på tvers av selskapet? Data og analyse kan brukes for å effektivisere prosesser, spare selskapet for mye tid og ressurser, og oppnå bedre beslutningsgrunnlag og innsikt i virksomhetens drift.
Våre BI-rådgivere og BI-konsulenter kan hjelpe deg med å designe og utvikle analyseløsninger som gir deg full kontroll over hva som skjer i selskapet. Ved å sette sammen data fra ulike kilder, gjøre de riktige analysene og presentere dette på en brukervennlig måte, får du et viktig grunnlag for forretningskritiske beslutninger.
Forretningsanalyse er mer enn bare et dashboard.
Vi forstår at grundig opplæring og skreddersydd tilpasning er avgjørende for at løsningen skal bli tatt i bruk.
Det innebærer å presentere data i brukervennlige rapporter rettet mot spesifikke bruksområder og deler av organisasjonen, samt å tilpasse hvordan innholdet gjøres tilgjengelig. For noen kan det være mer effektivt å integrere løsningen i Teams, sende informasjon på e-post, eller vise det på skjermer i arbeidslokalet.
Hvor lang tid tar det å implementere en Business Analytics-løsning?
Tidslinjen varierer avhengig av kompleksiteten, omfanget og datatilgjengeligheten, men den kan variere fra noen uker for små prosjekter til flere måneder for større, mer komplekse implementeringer.
Er Business Analytics kostnadseffektivt for små bedrifter?
Ja, mange analyseløsninger er skalerbare og rimelige for små bedrifter. Skybaserte verktøy og tjenester tilbyr kostnadseffektive alternativer.
Simplifying Business
Slik jobber vi med analyseløsninger.
Se videoen eller les om prosjektreisen nedenfor.
Behov og Design.
Vi starter prosjektreisen til analyseløsningen med:
- Design Workshop
- Designforslag
- Godkjenning av design
I Design Workshopen legges grunnlaget for veien videre. Gjennom kartlegging og prioriteringer fra nøkkelpersoner finner vi ut deres faktiske analysebehov. I workshopen skisserer alle deltakerne opp sine dashboards som danner grunnlaget for behovet, før vi sammen blir enige om et designforslag. Etter at designet er godkjent, går vi videre til selve designet av datamodellen.
Datamodell og kildedata.
De neste tre stegene i prosessen er:
4. Design av Datamodell
5. Finne Kildedata
6. Konsolidere Kildedata
Når rapporteringsbehovene er satt, vet vi premissene for datamodellen. Og vi går deretter videre med design av denne. Når premissene er satt vet vi nøyaktig hvilke data vi trenger å hente inn. Etter at data er identifisert og hentet, må det konsolideres. Konsolidering er å kombinere, organisere og samle dataen på et sted.
Implementering, Kalkulering og Visualisering.
Til slutt går vi gjennom disse stegene:
7. Implementering
8. Kalkulering
9. Visualisering
Når data er hentet og konsolidert beveger vi oss til implementeringen av vår ferdigdesignede datamodell – nå med dataen! En god datamodell er enkel å lese og forstå. Dette åpner døren for deltakelse i utvikling og en forbedret datakultur i organisasjonen. Kalkulasjonene tillater å hente ut mer kompleks innsikt i dataen Når både data og kalkulasjoner er klart gjenstår det kun å visualisere dataen i samsvar med det godkjente av designet.
Du har nå en komplett analysemodell og det neste steget er brukeradopsjon og å hente ut all verdien fra dataen din.
AMESTO INSIGHT
Vil du få mer ut av dataene dine?
Etter at du har fylt ut skjemaet, kontakter en av våre dyktige BI-eksperter deg for å få en bedre forståelse av dine behov, slik at vi kan hjelpe deg på best mulig måte. Å fylle ut skjemaet er helt uforpliktende.