SIMPLIFYING BUSINESS
Våre kundehistorier.
Samarbeidet mellom AMESTO og Våre kunder
Les hva våre kunder sier.
Ikke bare føler kundene seg ivaretatt, de snakker også om det. Våre kundehistorier er mer enn bare suksesshistorier; de er bevis på at vi går ekstra milen for kundene våre. Amesto tror på godt samarbeid, både med kunder og partnere. Sammen jobber vi for å finne de beste løsningene for deg, fordi din suksess er vår suksess. Med vår helhetlige tilnærming er du mer enn en kunde, du er en langsiktig partner. Vi er her for å støtte deg gjennom vekst, utfordringer og alt i mellom. Les hva noen av kundene våre sier om å samarbeide med oss.
&
Termo Partner AS
Som følge av bistanden fra Amesto har Termo Partner AS i dag automatisert prosessene sine betydelig. Tidligere hadde de arbeidsoppgaver som de brukte 1 dag, kanskje til og med 1,5 dager på, hver måned. Med Amesto sin hjelp har de automatisert det til 30 minutters arbeid, sier økonomisjefen.
Lantmännen Unibake Norway
Lantmännen Unibake Norway hadde ikke lenger en rapporteringsløsning som dekte deres behov. Power BI bidro til å automatisere deres rapportering og tilgjengeliggjorde konsoliderte data i en helhetlig og brukervennlig app, bestående av rapporter som dekker deres spesifikke behov.
Uno-X eMobility
Som den første Visma-partneren i Danmark har Amesto Solutions Danmark stått for implementeringen av Business NXT, blant annet for Uno-X eMobility. Bedriften Uno-X eMobility A/S har som misjon å utvikle og fremme løsninger for bærekraftig transport og er nok mest kjent for sykkellaget og deres nettverk av hurtigladere.
Norsk Bibliotektransport (NBT)
Norsk Bibliotektransport (NBT) leverer profesjonelle logistikktjenester til bedrifter over hele Norge. NBT valgte Amesto for implementering av nytt ERP-system og support. Det bringer NBTs forretningssystemer inn i nåtiden, og styrker kapasiteten for en stadig økende oppdragsmengde og ambisjonene om videre vekst.
NEGOTIA
Når Negotia fikk vite at Visma Lønn har "end of life" i 2024, landet valget på Visma net Payroll. Med det nye lønnssystemet fikk de automatisert lønnskjøringen sin, og kan nå bruke tid på andre oppgaver.
ASTRUP
Astrup AS er en ledende, norsk grossist innen metaller og plast halvfabrikata. Den familieeide bedriften har drevet virksomhet i over 165 år, og ledes i dag av femte generasjons Astrup. Virksomheten har hele tiden tilpasset seg tiden, både innen vareutvalg, etterspørsel, og drift. I dag styres det aller meste av prosesser digitalt, med utstrakt bruk av skybaserte tjenester.
e-Boks
Ideen bak e-Boks er å effektivisere sending av post mellom bedrifter, organisasjoner og private postmottakere. Det betyr færre utgifter til porto, bedre service og lavere belastning på miljøet. Etter at E-Boks valgte Amesto og ERP-systemet Visma net ERP. Har de effektivisert sine forretningsprosesser betraktelig.
SASTECH
Oppsummert med egne, to ord: SASTECH driver med «bærekraftig energioptimalisering». Mye kan gjøres for å redusere energibehovet i forretningsbygg, og energirådgiving er ikke noe nytt. SASTECH skiller seg ut med en litt annen tilnærming og hjelper virksomheter med energiforbedring i et større, mer helhetlig perspektiv. Amesto Solutions hjalp SASTECH opp i skyen på under tre uker.
Blomsterringen
Blomsterringen er landets ledende grossist på blomster. Fra en omsetning på 14 millioner ved oppstart i 1983 omsetter de nå for hele 1,3 milliarder på landsbasis. Et selskap av denne størrelsen krever naturligvis et omfattende ERP-system og valg av løsning falt på Visma med Amesto Solutions som samarbeidspartner allerede på tidlig 2000-tallet.
AMesto Solutions
Amesto Solutions har brukt Service i over 10 år. Før dette hadde vi ikke et godt system for å holde orden på saker og henvendelser, og kundene var misfornøyde og fikk ikke hjelp. Etter at vi begynte å bruke Service-modulen ble vår hverdag effektivisert og vi er i dag mange færre som betjener våre kunder enn tidligere.
Systema AS
Systema AS har helt siden oppstarten i 1985 utviklet fortollingsløsninger og levert en programvare kalt SYSPED til transport- og spedisjonsbransjen, med store nasjonale og internasjonale aktører på kundelisten. For å kunne drive mer effektivt ønsket Systema å erstatte sitt serverbaserte regnskapssystem med et skybasert system.
Triple-S AS
Hvert år hjelper Triple-S rundt 500 ulike kunder med digitalisering, automatisering, nettverk og Cyber Security – og for å kunne ha oversikt over alle prosessene, er det helt avgjørende med en strukturert og oversiktlig kundedatabase. SuperOffice CRM gir Triple-S kontrollen de trenger, og sørger samtidig for enklere salgsprosesser og kundeoppfølging.
Wik & Walsøe
Wik & Walsøe er en norsk merkevare som jobber med glass og porselen. Vi har store ambisjoner om at vi skal bli store og da må vi ha systemer som fungerer, og det har vi nå.
Helse Nord
Endelig har vi fått ett fellessystem med veldig gode statistikker og full kontroll på hva som kjøpes i hele foretaket." Raymond V. Pedersen, prosjektleder og konsernansvarlig for Amesto Clockwork i Helse Nord.
Uno-X Forsyning AS
Amesto Solutions har igangsatt flere omfattende prosjekter med Uno-X Gruppen. For YX Norge implementeres nå Visma Business, Visma Dokumentsenter, Amesto Analyze og Amesto Connect, og Amesto Solutions CRM Norge leverer SuperOffice. For Uno-X Automat implementeres Visma Business, Visma Dokumentsenter og Visma SuperOffice. Uno-X Forsyning er det første selskapet i gruppen som er ferdig implementert.
Data Respons
MPS-systemet Amesto ClockWork har økt produktiviteten, fleksibiliteten og leveransepresisjonen til våre kunder, sier logistikkansvarlig Erik Bassøe i Data Respons Norge AS.
Seatrans
Vi skal ha mer av alt. Mer business intelligence, mer analyse, mer datainnsamling, Vi skal ha en lokal sky på skipene som kommuniserer med den på land. Ved at vi alltid er på nett kan vi være tett på skipene og yte nødvendig assistanse ved behov. Det handler om å finne de smarteste og mest praktiske måtene å bruke teknologien på, sier Rong.
Eskoleia
I løpet av de neste tre årene ser vi for oss en produktivitetsvekst på 25 prosent takket være overgangen til nytt MPS-system, sier adm. direktør Erik Nilssen i selskapet.
Norsk Sykepleierforbund
Norsk Sykepleierforbund hadde en eksiterende BI-løsning som opplevdes statisk, lite oversiktlig og litt utdatert. De ønsket en ny analyseløsning som kunne gi bedre innsikt og oversikt over informasjon fra ERP-systemet, som de selv kunne utvikle videre ved å bruke interne ressurser og kompetanse. PowerAnalyze passet for deres behov.
Aspelin Ramm Eiendom
Aspelin Ramm brukte mye tid på manuell rapportering og data var silobasert og av varierende kvalitet. De ønsket en ny analyseløsning som kunne gi bedre innsikt og oversikt over informasjon fra ulike kildesystemer på tvers av selskapene i porteføljen. Valget landet på Microsoft Fabric.
BIR
Da BIR skulle rigge seg for fremtiden, valgte de å gå fra datavarehus til dataplattform. De utforsket ulik og ny teknologi, og valget landet på Microsoft Fabric.